Czy nowoczesna firma powinna inwestować w lojalnych klientów?

W dobie szeroko rozwiniętego marketingu i wzrostu konkurencji na rynku, duże korzyści, firmie mogą przynieść odpowiednio dobrane programy lojalnościowe. Są to długofalowe działania marketingowe, które służą do pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania relacji z klientem, który jest dla firmy atrakcyjny. Programy te, powinny być skierowane do najbardziej lojalnych, wiernych firmie klientów, tak, aby nie postanowili odejść do konkurencji. 

Na czym to polega?

Każda firma oferująca usługi i towary, powinna w swoim działaniu polegać na dobrze opracowanej strategii, której nieodłączną częścią powinny być benefity dla stałych klientów. Zasada powinna być prosta, im bardziej lojalny klient, tym więcej, lub lepsze jakościowo nagrody otrzymuje. Ponadto, programy lojalnościowe powinny zapewniać realne korzyści i być zorientowane na klienta. Nowoczesne firmy mają świadomość, jak bardzo ważna jest budowa relacji z klientem oraz że niska atrakcyjność programów lojalnościowych spowoduje, że klient skupi się na ofercie konkurencji. Dlatego, doceniając zaangażowanie klienta, firma powinna dać mu odczuć, że jest dla tej firmy ważny i dalej zachęcać do budowania z nią trwałej więzi. Aby wyróżnić konsumenta, powinno się dać mu indywidualne, spersonalizowane bonusy, a do tego niezbędne jest poznanie profilu klienta.

Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy?

Aby stworzyć dobry program lojalnościowy, firma, musi dokonać głębokiej analizy rzeczywistych potrzeb klientów i przeprowadzić ankiety konsumenckie, które pozwolą doprecyzować strategię firmy. Istotnym jest też współpraca zarządu i marketingu firmy, celem stworzenia jak najkorzystniejszego programu benefitów, zarówno dla nabywcy, jak i firmy. Poznanie konkurencji i analiza jej strategii powinna nakłonić do wypracowania własnego modelu programu lojalnościowego. Dodatkowo, przeprowadzanie takich analiz regularnie, spowoduje, że firma będzie się rozwijała i na bieżąco dopasowywała swoje oferty do wymagań klientów.

Klient, który poczuje się doceniony, nie tylko wróci do firmy, ale z chęcią ją zareklamuje i poleci znajomym. Tworzenie i modyfikowanie programów lojalnościowych spowoduje, że poprawie ulegnie odbiór firmy w oczach konsumenta. Inwestycja w programy lojalnościowe z pewnością zaprocentuje i wraz ze wzrostem  ilości zadowolonych klientów, zapewni firmie rozwój i stabilny przychód.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *